OBJEKTIF PROJEK
OBJEKTIF JANGKA PENDEK
PRODUK
1.
Produk diterima
oleh semua lapisan masyarakat kanak-kanak dan dewasa.
2.
Produk dapat
digunakan oleh pelajar-pelajar khususunya.
3.
Iqra Digital ini
mampu memudahkan mua’laf mempelajari Al-Quran.
4.
Produk ini
diguna pakai oleh pihak sekolah.
5.
Produk ini turut
mampu memudahkan pembaca dengan adanya perisian yang membetulkan kesalahan
pembaca ketika membaca.
6.
Kementerian
Pelajaran Malaysia (KPM) mengiktiraf penggunaan produk ini di sekolah-sekolah.
PENGGUNA
1.
Pengguna mampu
mempelajari Al-Quran dalam masa yang
cepat dan mudah.
2.
Pengguna hanya menggambil masa dalam satu tahun untuk
menghabiskan 4 set Iqra bagi yang lemah.
3.
Pelajar yang
pintar mampu menghabiskan semua set Iqra’ dalam masa setahun.
4.
Manakala mua’laf
mampu menghabiskan Iqra’ denagn mudah serta mampu menbaca Al-Quran.
5.
Membeiri kepuasan
yang secukupnya kepada pengguna.
PEMILIK
1.
Mampu memasarkan
produk dalam masa setahun kepada lima buah sekolah.
2.
Mampu
pengeluaran produk melebihi 100 unit untuk
jangka masa percubaan.
3.
Pemasaran hingga
ke luar Negara selama setahun.
4.
Menjadikan
produk ini diiktiraf oleh semua badan kerajaan dan NGO.
PERKHIDMATAN
1.
Ruang
pembelajaran dan pengajaran yang diberikan.
2.
Tenaga pengajar
yang berkelayakan.
3.
Sijil tamat
kursus disediakan oleh pihak kami dibantu oleh pihak yang berkelayakan (hanya
akan diberikan kepada peserta yang berjaya menamatkan kursus).
OBJEKTIF JANGKA
PANJANG
PRODUK
1.
Produk ini telah
dimiliki oleh ramai orang tidak kira lapisan masyarakat kanak-kanak dan dewasa.
2.
Produk ini sudah
mampu digunakan oleh pelajar-pelajar khususunya dengan baik.
3.
Iqra Digital ini
mampu memudahkan mua’laf mempelajari Al-Quran serta mempunyai pembaharuhan
dalam perisian yang khususu untuk Mualaf.
4.
Produk ini
diguna pakai oleh pihak sekolah dalam sisitem pembelajaran terutama kepada
guru-guru J-QAF .
5.
Kementerian
Pelajaran Malaysia (KPM) telah mengiktiraf penggunaan produk ini di
sekolah-sekolah.
PENGGUNA
1.
Pengguna telah
mampu membaca Al-Quran dengan lancar.
2.
Mempunyai
pelajar yang tetap dan mampu menjadi tenaga pengajar dalam bidang ini.
3.
Bagi pengguna
yang mahir sudah boleh menyebut makhraj huruf dengan fasih dan tepat serta
mampu membaca Al-Quran dengan lancar kan diberi penghargaan.
4.
Manakala mua’laf
yang Berjaya mengikuti kaedah ini akan membantu Mualaf yang lain untuk
mempelajari kaedah ini.
PEMILIK
1.
Sudah memasarkan produk pada sekolah yang tetap sekolah.
2.
Telah berjaya
mengelauarkan produk baru di pasaran.
3.
Pemasaran hingga
ke luar Negara dengan membuat rangkaian dengan pendidikan agama di sana
(khususnya di Negara Islam).
4.
Semua badan
kerajaan dan NGO ( terlibat dalam bidang pendidikan Al-Quran) menggunakan
produk ini.
PERKHIDMATAN
1.
Ruang
pembelajaran dan pengajaran yang tetap.
2.
Tenaga pengajar
yang berkelayakan serta mempunyai pengiktirafan daripada Kementerian Pelajaran
Malaysia (KPM).
3.
Mempunyai
pengkhususan dalam subjek yang diambil oleh guru-guru agama khususnya di
peringkat pengajian mereka (khusus kepada guru pendidikan Al-Quran).
Tiada ulasan:
Catat Ulasan